Det er med en viss varsomhet jeg ser for meg en fremgangsmåte når det gjelder å holde et semi-offentlig register over Audi Quattro. I likhet med den ekstreme prisutviklingen på Sport Quattro, har også Quattro begynt å bli mer ettertraktet – glem ikke den større etterspørselen etter prosjekter for forskjellige hjemmebygg…
Å tilgjengeliggjøre åpent all god informasjon som på en eller annen måte kan støtte personer med uredelige hensikter er ikke ønskelig. Hvordan jeg løser dette med tanke på en åpen oversikt er derfor til vurdering enn så lenge.
1980 | |
Ingen kjente hittil. | |
1981 | |
Denne sjeldne 1981 modellen var riktignok oppgitt som brun – noe den definitivt er etter at bilen dessverre har blitt dumpet i sjøen. Virker som et funn for forsikringsetterforskning. | |
Tidlig modell som har fått endret til helsort hekk. | |
Ombygget til 20V motor. | |
Importert ’84, og knyttet lokal spons i Selbu til bilen. Legg merke til at bilen har lykter og felger anno 1984. | |
1982 | |
Bilen preget med originalt chassisnummer, også brukt ved import. Finnes også med identitet av en 1981 modell donor etter en kollisjonsskade. | |
Ombygget til 20V motor. | |
1983 | |
US modell. | |
US modell, men registrert ihht europeisk chassisnummer. | |
Norsk-solgt bil gjennom Harald A. Møller Bilen later til å ha blitt skadet og kondemnert, men er visstnok påbegynt en oppbygging. | |
1984 | |
Norsk-solgt bil gjennom Harald A. Møller. | |
Norsk-solgt bil gjennom Harald A. Møller Bilen ble vist i reklamematriell for V.A.G. ettermarkedsutstyr. | |
Importert fra Sveits. | |
US modell. | |
Bil brukt for ombygging til kort-Quattro prosjekt. | |
Treser tunet Quattro, tydelig synlig med annen luftfilterboks, bensinmengdefordeler for 8 uttak, og spesielt TRX felgene. I tillegg er det større turbo, intercooler og annen kam. | |
Treser bygget Quattro. | |
1985 | |
US modell, men registrert ihht europeisk chassisnummer. | |
1986 | |
Importert fra Italia. | |
Ombygget til 20V motor. | |
Bil som har kjørt drag racing, ES-tuning frontfanger for stor IC. | |
Tilhører samlingen til Harald A. Møller AS. | |
1987 | |
Ombygget til 20V motor. | |
Bilen kommet til Norge etter flere år i Sverige. | |
Norsk-solgt bil gjennom Harald A. Møller Legg spesielt merke til det hvite skinninteriøret. | |
‘Kusma’ ble etter sigende transportskadet på sin vei til Norge, og fikk derfor bredding i stål. | |
Ombygget med RS2 motor. | |
Treser bil, tunet og spesielt utstyrt med fulleketriske Recaro stoler, Treser analogt instrumentpanel og tuning. Har brukt Sport Quattro Ronal-felger. | |
1988 | |
Edition speciale nr. 004. | |
Ombygget til 20V motor. | |
Edition speciale nr. 111. | |
1989 | |
Ingen kjente hittil | |
1990 | |
Svensk bil, ikke registrert. Smått påbegynt arbeidet, men komplett. | |
1991 | |
Bilen ble bygget om til utseendet av lang Sport Quattro etter manglende deler for å komplettere bilen som original 20V. | |