Det er med en viss varsomhet jeg ser for meg en fremgangsmåte når det gjelder å holde et semi-offentlig register over Audi Quattro. I likhet med den ekstreme prisutviklingen på Sport Quattro, har også Quattro begynt å bli mer ettertraktet – glem ikke den større etterspørselen etter prosjekter for forskjellige hjemmebygg…
Å tilgjengeliggjøre åpent all god informasjon som på en eller annen måte kan støtte personer med uredelige hensikter er ikke ønskelig. Hvordan jeg løser dette med tanke på en åpen oversikt er derfor til vurdering enn så lenge.
1980
Kjenner ingen enda.
1981
Denne sjeldne 1981 modellen var riktignok oppgitt som brun. noe den definitivt er etter at bilen dessverre har blitt dumpet i sjøen. Virker som et funn for forsikringsetterforskning.
Tidlig modell som har fått endret til helsort hekk.
Ombygget til 20V motor
Importert ’84, men jeg kjenner ikke historien bak bildet. Ser ut som noe sponsoropplegg. Legg merke til at bilen har lykter og felger anno 1984, men er ukjent for Harald A. Møller.
1982
Bilen preget med originalt chassisnummer, også brukt ved import.
Finnes også identitet av en 1981 modell donor etter en kollisjonsskade.
Ombygget til 20V motor
1983
US modell
US modell, men registrert ihht europeisk chassisnummer.
Norsk-solgt bil gjennom Harald A. Møller
Bilen later til å ha blitt skadet og kondemnert, men er visstnok påbegynt en oppbygging.
1984
Norsk-solgt bil gjennom Harald A. Møller
Norsk-solgt bil gjennom Harald A. Møller
Bilen ble vist i reklamematriell for V.A.G. ettermarkedsutstyr
Importert bil fra Sveits
US modell
Bil for ombygging til kort-Quattro prosjekt
Dette er en bil som er gitt en tuning av Treser, tydelig synlig med annen luftfilterboks, bensinmengdefordeler for 8 uttak, og spesielt TRX felgene. I tillegg er det større turbo, intercooler og annen kam.
Bil gitt tuning av Treser.
1985
US modell, men registrert ihht europeisk chassisnummer.
1986
Importert fra Italia
Ombygget til 20V motor
Dette er en bil som har kjørt mye dragracing.
Tilhører samlingen til Harald A. Møller
1987
Ombygget til 20V motor
Bil kommet til Norge etter fler år i Sverige.
Norsk-solgt bil gjennom Harald A. Møller
Legg spesielt merke til det hvite skinninteriøret.
Bilen ble etter sigende transportskadet på sin vei til Norge, og fikk bredding i stål.
Ombygget med RS2 motor
Treser bil, tunet og spesielt utstyrt med fulleketriske Recaro stoler, Treser analogt instrumentpanel og tuning. Har brukt Sport Quattro Ronal-felger.
1988
edition Spéciale nr 004
Ombygget til 20V motor
edition Spéciale nr 111
1989
Kjenner ingen enda.
1990
1991
Bilen ble bygget om til utseendet av lang Sport Quattro etter manglende deler for å komplettere bilen som original 20V.